Total Pageviews

Rezeki

Monday 5 December 2011

68 Hari~~~waa

Salam...
68 hari,usia anakku, Hana Zahra.
Dan arini jugak pengalaman pertama Zahra, pegi mall..Midvalley
Dah laki aku giler sangat nk bawak anak die g jalan.
Motip???!! Of course aku dapat teke...Nak pakai STROLLER!!!hahaha...
Katenye,ape gune beli stroller kalu xpakai...(sayang,saya th,tapi anak u,bukannye jenis yg cepat sesuaikan keadaan)
Sampai MV,xsampai 5min,Zahra dah menyanyi..nangis..Sudahnye,berdukong jek anak die...Hahaha...xbiase..dah name "BAYI"...sib baik laki aku nak dukong.
Penat wooo dukong baby 5kg..kelilling mall..
Aktiviti yg sempat kteorg buat:-
1) ambk gambar kt dpn Mcd (Kat wayang tuh)
2) ambk gmbar kt Christmas Tree (time ni,org nak sambut Christmas.Yes!!!cuti..tp aku mmg cuti pon dis month..ambk unpaid leave - A month!)
3) Makan kat Fish in Manhattan
4) tawaf MV cari BF room lebey kurang 30 min, sbb Zahra mengamuk xnk BF kt tmpt kteorg mkn..terpakse cr bilik nk tenang kan die yg tengah nangis..sian die

cam org gler cr BF room..tnye CS pon xgune..salah direction..last2 aku giveup,sbb stress ank nangis..sian die...patah balik g Fish in Manhattan,aku pujok,diam..sekejap shj,5 min..pastu nangis balik..
Apelagi,makan cm bullet train lah masing2...pegang zahra gilir2...
FYI,service kt Fish Manhattan Midvalley, LEMBAB gler!!!
order kol 1,pukol 2 br dpt mknn..customer xramai, xsampai 10org pon..TENSION gler...
ngn anak nangis,service lembab,aku ngn laki aku keluar msk,gilir2 dukong c zahra..sib baik adik pompuan aku ade ikut same..
moral of the story:-
*kalo nk kuar g mane2 ngn ank kecik,stamina kene kuat..mental kne cekal...
*prektis,nurse baby gune nursing cover kt umh,sblm plan nk g mn2..so die org biase minum susu dlm keadaan bertutup dan bergelap..
*dan yg penting skali,pastikan ank,dah bersedia ngn dunia luar...yg ni,silap aku,sbb dgr ckp suami..yelar,derhake bantah cakap suami..hahahaha...sian anak mamamia..cmne korang nk th die ready atau x,kalo korang g umah yg die xbiase die pegi and die xnangis,so baby ni jenis ok..aku rs la,mengikut analisa yg aku buat selepas kejadian arini..hahaha..ank aku,nangis mase 1st time g umh MIL..die xbiase kan..i shud know that before i decided to take her out...Huh@!#

No comments:

Post a Comment

Kelip kelip nak kata