Total Pageviews

Rezeki

Thursday 8 November 2012

Entry panjang untuk Suami

Semalam husband terkejut bila aku bagitahu adik aku yang aku ade blog.Iyela kate nak niage kene ar ade blog..Tp Facebook xde boleyyy??!!..(ade jugak kat dunie ni org xde FB).Ok sambung balik cite pasal blog.Adik aku tnye camne aku jual,cmne aku promote Beutskin Essence. Aku bagitahu la aku ade blog.Time tu husband ade.Membulat mate die bile dengar aku kate aku ade blog.Pastu sebok tanye ape aku taip dlm blog.Aku sengih jek..xpuas hati bile xde respond dari aku terus cakap,yang die dah tahu lame dah aku ade blog.Tapi saje buat2 xtahu nak tengok aku share xngan die..aku sengih je tapi dalam hati menggelabah dah.Tapi aku tetap kool..Pastu aku tanye,kalo dah tahu ce teke ape yang aku taip dalam blog..Die jawab ade la mane boleh bagitahu sebab aku xbagi tahu die..Geram rase...Pastu aku diam..Tuptup die sebut "Ayang ade buat kesilapan yang besar kat dalam blog tu.As a wife and as a mother to Zahra u should know"..Ternganga jap.Ape orang tue ni mrepek.Tapi cam bese kool babeh..koooool.Pastu aku gelak2 besar sbb aku memang terkenal ngan gelak besar..Aku suh bagi hint ape kesilapan yang amat besar yang aku buat dlm blog.Die kate check la ape die.
Skang ni aku check ape yang aku dah buat salah dlm entri aku?rupenye birthday date anak aku..cammane boleh salah.Rupenye 27hb Sept bukan 29hb Sept..hahaha..aku dah edit...malunye..tp bia betol laki aku th...Berpikir jugaklah cmne nak buat suami aku tahu xpsl address blog aku..last2 aku uji die...aku bagitahu aku ade tulis entri pasal die..sengih lebo,"btol ke yang?""haah..psal papa ade kt blog"aku jawab...nampak sangat menipu xtahu pon blog aku...hahaha..tapi ape2 pon klo die dapat tahu,nak buat cammanekan..Die suami aku..Sebenarnye aku malu.Mase nak mintak duit nak buat niage pon malu nak bgth reason.Sib baik bagi..hehehe..Kalau ayang ade baca blog Eno,Eno ade ucapan untuk ayang:-

1) Bahagia sangat2 bile bersama papa.Sejak mule dating 10tahun yang lps sampai kite kawen.Semoga sampai akhir hayat....Amin.
2) Terime kasey sebab bersabo ngan mama..
3) Kalo papa nak tahu salah satu sebab mama trime papa as "Boypren"(maklum laki aku xensem-hahaha) sebabnye mase kite dating zaman kolej dulu,time baru nak kenal2,papa sanggup tadah tangan papa mase mama termuntahkan air teh tarik mase kat kedai.Terkejut bile papa tadah gune tangan eee geli..klu tanye papa kompem xingat..
4) Mase kite bercouple dlu,papa sanggup susah payah g terengganu semate2 hntr laptop sebab mama xdapat siapkan report time praktikal dlu...time tu PC kong kt umh..padahal kat umah aku ade jek CC..10min jalan dah sampai.Bukan aku dok cerok kampung ulu sane..Dah papa offer,mama ambk jela...aku memang suke uji orang laki ..hahaha..

5) Terima kaseh jugak sebab dah ambk alih tugas membasuh kain dan sidai kain.Dah 2tahun kan yang???Sampai mama xkuar rumah..
credit to google

6) Terime kasih jugak sebab xizinkan mama buang sampah..sebab memang mama malas nak buang sampah pon.hahaha

7) Terime kasey sebab sanggup tunggu berejam-jam mama shopping baju.

sian Zahra tunggu mama shopping ye
8) Terima kasih memahami mama,walaupon papa sendiri penat,papa jaga Zahra sebab papa tahu mama pon penat kat umah walaupon jadi suri rumah tangga..Papa bagi mama ruang untuk rehatkan diri..sape kate stay at home mother,xpenat..hargailah ibu anda!

9) Terima kaseh xterhingga sebab menjadi suami yang amat romantik dan penyayang dan memahami dan penyayang..dan yang paling penting bermurah hati!..

10) Dan terime kasih jugak hadiah untuk anniversary kite yg ke-2. OMG!!!

.
.
.



P/S: Papa tahu tak,yang mama baru sedar,semue koleksi handbag mama,papa yang belikan,mase keje ke,xkeje ke,sebelom kawen,dah kawen..Same ngn handphone..sampai skang xpernah beli...Tapi pelik nape duit gaji mama dulu xpenah cukop?!

No comments:

Post a Comment

Kelip kelip nak kata