Total Pageviews

Rezeki

Wednesday, 26 November 2014

MAAF...SNE KAPSUL Adalah Supplement Dan BUKANNYA UBAT.



SNE Kapsul secara semulajadi mengandungi 200 vitamin dan mineral yang diperlukan badan.
Ia merupakan ekstrak pati buah "Super Fruit" yang bernama SEABUCKTHORN.

Buahnya bersaiz seperti lada hitam. Namun khasiat SNE datangnya dari biji buahnya yang bersaiz bijan! Ya, bersaiz bijian sekecil biji bijan. Kecil tapi khasiatnya sangat-sangat hebat. Anda boleh bayangkan betapa rumitnya penghasilan bagi mendapatkan pati buah SEABUCKTHORN. Hinggakan ia di proses terus di kawasan buahnya dipetik untuk memelihara keaslian khasiatnya. 

Kilangnya pula adalah kilang berstatus farmaseutikal. HANYA BERSTATUS Farmaseutikal, tetapi penghasilan pati untuk Kapsul SNE adalah TANPA BAHAN KIMIA.



TUGAS SNE hanya membekalkan khasiat untuk keperluan badan, iaitu sebagai makanan tambahan. Dan bukannya "UBAT RAWATAN" untuk penyakit.

Kapsul SNE tidak merawat terus kepada penyakit, tetapi ia bertindak membaik pulih sel-sel yang bermasalah dan mengembalikan kualiti sel-sel ke tahap paling sihat dan kuat.

Apa yang perlu difahami, apabila sel-sel menjadi sihat dan kuat, organ di dalam badan akan menjadi sihat dan berfungsi secara optimum. Seterusnya akan menyembuhkan sistem badan ke tahap yang paling sihat. 

Harus diingatkan >>>

UBAT...Melegakan simpton buat sementara.

TETAPI...

SNE Kapsul...Memberi signal tindak balas untuk merawat penyakit.

Bukan sekadar kata-kata di mulut atau susunan ayat untuk lariskan jualan...
Tetapi berdasarkan respons dari 500 ribu pengguna Kapsul SNE sepanjang produk SNE di pasaran selama 11 tahun.

Jika anda ada masalah kesihatan? Masalah penyakit kronik? Resdung yg teruk? Jerawat/masalah kulit? Kanser? Masalah buah pinggang? 
Jangan ragu2x walau sekadar untuk bertanya. Kami hanya memperkenalkan. Pemulihan hanyalah asbab SNE Kapsul.

Semua itu bergantung pada Yg Maha Kuasa.

Sharing is caring,
Sharing is Love,
Love,
enotots[dot] blogspot [dot] com

#SNEConsultant #SNE #SNE the best Supplement #Sihat itu nikmat #Sihat Itu Jihad

Do "Like n Share" My Fanpage : Life's Group SNE & Beutskin
SMS/Whatsapp ONLY : 012-676.9367



Thursday, 20 November 2014

SUPPLEMENT KHAS UNTUK JANTUNG & SALUR DARAH

ARTERCARDY ESSENCE

" Mengubah Statistik Penyakit Manusia "

Nama Produk : Artercardy Essence
Kod Produk : 10022
Berat : 500mg x 60 capsules
No.Pendaftaran Kementerian Kesihatan : MAL08031424TR
Harga : RM250.00 (SP)

3 FAKTOR UTAMA

1. Faktor Aktif Saluran Darah
2. Faktor Aktif Otak
3 Faktor Aktif Jantung


Artercardy Essence menggabungkan kedua-dua teori perubatan iaitu “ko-terapi fungsi hati dan otak” dan “kekurangan bekalan darah sebagai punca segala penyakit”. Ia berfungsi untuk melindungi dan membaiki sel-sel saraf, mencegah kematian sel-sel saraf, melindungi sel endothelium pada dinding saluran darah dan sel miokardium, mendorong pertumbuhan semula vascular anastomosis, memperbaiki peredaran mikro dan mengurangkan factor risiko kejadian penyakit kardiovaskular. (dengan menurunkan lipid plasma dan kelikatan darah serta menstabilkan tekanan darah)


KANDUNGAN BAHAN DI DALAM ARTERCARDY ESSENCE


FUNGSI UTAMA ARTERCARDY ESSENCE UNTUK KESIHATAN JANTUNG


Mempunyai fungsi unik untuk melembutkan saluran darah yang keras.
~ Membantu dalam menurunkan tekanan darah, lipid plasma dan kelikatan darah.
~ Memulihkan kerosakan organ dalaman yang diakibatkan oleh hipertensi.
~ Bertindak terus ke atas saluran darah dan organ viseral tanpa memantul.
~ 100% ramuan bio-aktif dan cepat menunjukkan keberkesanan.
~ Melegakan tanda-tanda dan punca akar kejadian penyakit kardiovaskular.

KESAN-KESAN SELEPAS PENGGUNAAN ARTERCARDY ESSENCE


Rawatan peringkat pertama :
Tempoh Terapeutik (1-30/hari)
- Menyingkirkan toksin dalam darah dan menstabilkan tekanan darah.Rawatan peringkat kedua :Tempoh Pemulihan (30-60/hari)
- Memulihkan organ viseral dan melembutkan saluran darah yang keras.Rawatan peringkat ketiga :Tempoh Konsolidasi (selepas 60 hari)
- Mengurangkan lipid plasma dan mengawal tekanan darah.

CIRI UTAMA ARTERCARDY ESSENCE

# Memecahkan molekul lemak, melarutkan thrombus dalam saluran darah dengan cepat.
# Mengaktifkan sel otak, memulihkan system penghantaran saraf dan impuls

# Memulihkan fungsi badan dan menguatkan daya ingatan.
# Melancarkan pengedaran saluran darah dan mengurangkan kelikatan darah
# Kaya dengan pati tumbuhan, cepat diserap dan memberi kesan yang baik
# Diambil secara tetap dan berterusan, memperbaiki tahap kesihatan diri


MENGAPA saya perlu mengambil Artercardy Essence?

KERANA Artercardy Essence mempunyai 5 PENCAPAIAN :-

Pencapaian 1: “Membersihkan darah”
Kajian klinikal menunjukkan bahawa kandungan aktif dalam Artercardy Essence boleh melarutkan bekuan darah, mengurangkan lemak darah, membersihkan darah dan memulihkan kekenyalan salur darah.

Pencapaian 2: “Memelihara darah”
Kandungan aktif dalam Artercardy Essence boleh menjaga fungsi hati, buah pinggang, membersihkan darah, meningkatkan sel-sel darah merah, melegakan pening, insomnia, denyutan jantung, kesesakan nafas dan menjaga tekanan darah yang normal.

Pencapaian 3: “Mengaktifkan darah”Kandungan aktif dalam Artercardy Essence boleh mengaktifkan sel-sel otot jantung, memperbaiki tisu-tisu yang rosak demi mengurangkan beban jantung.

Pencapaian 4: “Menguatkan darah”Kandungan aktif dalam Artercardy Essence bolehmenggalakkan pertumbuhan semula salur darah halus, membina peredaran darah sampingan dan mengawalatur peredaran darah.

Pencapaian 5: “Menjaga darah”
Kandungan aktif dalam Artercardy Essence boleh melarutkan bekuan darah, memperbaiki dinding salur darah, menggalakkan peredaran darah, menggalakkan pertumbuhan semula salur darah halus dan menggalakkan pertumbuhan semula sel-sel darah.

Artercardy Essence sesuai untuk golongan berikut :-

* Tekanan darah tinggi dan simptom-simptom yang disebabkan oleh tekanan darah tinggi seperti sakit kepala, pening, insomnia dan sebagainya.

* Penyakit kardiovaskular: sakit jantung, angina, aritma, sakit otot jantung, kesesakan nafas, sakit bahagian dada, letih, kebas dan lain-lain.

* Penyakit neuro-vaskular: strok, bekuan darah, penyumbatan otak, perdarahan otak, kekurangan oksigen pada otak, pening, insomnia, daya ingatan merosot, paralisis, kebas, kehilangan upaya bertutur, kelemahan kaki tangan, kekerasan sendi, kehilangan upaya pergerakan, mata kabur dan lain-lain.

* Kolesterol tinggi: kolesterol tinggi keturunan, kelikatan darah tinggi, masalah peredaran darah, arterosklerosis, pening, kekurangan oksigen dan lain-lain.

* Pening, simptom menopaus dan lain-lain.




TIDAK BOLEH DI AMBIL SEKIRANYA BARU LEPAS PEMBEDAHAN kerana pendarahan akan berlaku semula kerana darah yang beku telah dicairkan.

DOS : 3 biji pagi dan 3 biji malam. makan bersama SNE kapsul. (kuantiti dos bergantung pada tahap penyakit)

Sharing With Love,
Love,
enotots [dot] blogspot [dot] com

# Untuk info lanjut berkenaan produk kesihatan keluaran SNE Marketing, boleh hubungi :-


Do "Like n Share" My Fanpage : Life's Group SNE & Beutskin
SMS/Whatsapp ONLY : 012-676.9367

Tuesday, 18 November 2014

SNE Kapsul...Ubat atau Supplement?

SNE Kapsul


UBAT- beri memberi kesan sampingan.
Produk SNE - Memberi signal tindak balas.

Ingin saya fahamkan bahawa Kapsul SNE tidak merawat terus kepada penyakit, tetapi ia bertindak membaik pulih sel-sel yang bermasalah dan mengembalikan kualiti sel-sel ke tahap paling sihat dan kuat.
Apabila sel-sel menjadi sihat dan kuat, organ dalam badan kita akan menjadi sihat dan berfungsi secara optimum, seterusnya akan menyembuhkan sistem badan ke tahap yang paling sihat. SNE hanya membekalkan khasiat tumbuhan untuk keperluan badan, supplement makanan tambahan.

Dan untuk pengetahuan umum, kesemua produk di bawah edaran SNE Marketing TIDAK mengandungi bahan KIMIA pendek kata, LANGSUNG TIDAK menggunakan bahan kimia.
Ianya terus daripada KHASIAT SEMULAJADI, 100% ekstrak pati tumbuhan herba semulajadi.

Saya juga ingin war2x kan bahawa buah Seabuckthorn yang digunakan dalam SNE Kapsul adalah daripada buah yang BUKAN DITANAM..tetapi tumbuh meliar TANPA BAJA di kawasan bebas pencemaran. Dan ianya BENAR.

Kalau fikir secara logik, automatik pohon Seabuckthorn dipelihara kualitinya bermula dari bahan asasnya lagi iaitu buah seabuckthorn kerana BUKAN ditanam.

Tak perlu anda ragu tentang keberkesanan produk SNE. Testimoni KISAH BENAR sentiasa dikongsikan setiap bulan di HQ SNE.

Hanya yang perlu adalah TINDAKAN DARI ANDA sahaja.

«« FUNGSI SNE KAPSUL »»
✔ Melanjutkan usia
✔ Menyeimbangkan system badan
✔ Membersihkan darah dan membantu dalam proses detoksifikasi
✔ Menyelesaikan masalah jerawat, jeragat, resdung
✔ Membuang segala toksin dalam badan
✔ Menghalang dari mendapat penyakit berbahaya
✔ membaikpulih dan menyuburkan sel-sel badan
✔ menyingkirkan toksin dan radikal bebas
✔ mengaktifkan sel-sel otak, sistem saraf dan endokrin
✔ meningkatkan sistem imun dan mencegah influenze
✔ merawat lecur, parut, luka-luka dan kudis tekanan
✔ menyeimbangkan hormon dan masalah kewanitaan
✔ No Kelulusan KKM : MAL20034169TCR

«« JAMINAN PRODUK KAMI »»
✔ Ianya bukannya ubat, tapi ia supplement tambahan, 100% semulajadi & tiada kesan sampingan
✔ Perubahan dapat dirasai seawal 10 hari penggunaannya
✔ Berada di pasaran lebih 10 tahun, dan telah terbukti berkesan dengan testimoni - testimoninya. Lagi pun produk ni dah ada kelulusan KKM, dijamin selamat dan Halal!

Dan Ya...kesembuhan dengan izin Allah..namun ianya bukan bergolek..Allah suka kita berusaha mengharap pada-Nya...
Jangan lupa dengan Doa dan usaha. Inshaa Allah...SNE boleh DIPERCAYAI.

Sharing with Love,
Sharing is caring,
Love,
enotots [dot] blogspot [dot] com


Do Like n Share my Fanpage : Life's Group SNE & Beutskin
SMS/Whatsapp only : 012-676.9367

Tuesday, 11 November 2014

VIDEO JERAGAT YG WAJIB DISHARE. TAK RUGI TENGOK !

JERAGAT OH JERAGAT...
Bagaimana Ultraviolet Camera mengesan NOT-YET-VISIBLE (pigmentasi/jeragat yg belum kelihatan)...
Such a funny videos but useful. Please watch !

JERAGAT akan muncul dan keluar apabila usia kita semakin meningkat.
Jeragat sebenarnya perlu dirawat dari bawah kulit, bukan dengan teknik pengelupasan kulit wajah. Jeragat anda akan mula menebal, keras dan degil serta susah untuk dipulihkan jika anda tersalah teknik dan tersalah menggunakan produk. 
Jadi, rawat segera pigmentasi/jeragat sebelum ia bertambah teruk.
Apa yang saya syorkan adalah pengambilan Beutskin Essence, Excel Tea, SNE Kapsul dan Kopi Royal Seabuck Soyfee.

Untuk penggunaan skincare pulak, gunakan rangkaian Shamone Skincare SNE.

Macam banyak jek kene pakai...Macam banyak jek fulus RM$$$ kne keluar...hihihi...

Pengambilan di syorkan bergantung kepada tahap keseriusan masalah kulit. Kurang masalah, kuranglah penggunaan produk. Banyak masalah, banyaklah jalan yang perlu diambil ^_^

Sebab itu, rata-rata iklan yang korang lihat, tak kiralah iklan apa "tagline" mesti - pencegahan awal perlu di ambil, penjagaan awal adalah yang terbaik...kannnn...

Kalau anda concern pasal kesihatan, kecantikan, jom amalkan produk SNE ^_^

Camna nak dapatkannye? Sonang ajo, whatsapp ke 012-676 9367. Jangan komen kat sini, takut terlambat respon. Respon pantas and tuntas hanya melalui SMS/Whatsapp ke handphone tau!

Sharing is caring,
Sharing is loving
Love,
enotots [dot] blogspot [dot] com



Sunday, 9 November 2014

POKOK HIASAN YANG MEMBAHAYAKAN !



Sila perhatikan pokok hiasan ini betul-betul. Jika anda sayangkan anak-anak dan keluarga anda, musnahkan pokok hiasan ini segera. Sekiranya anda menanam di kawasan rumah, meletak diruang tamu atau di tempat letak kereta. Pastikan selepas membaca posting ini segera pindahkan pokok ini ke tempat yang jauh dari anak-anak anda.

Pokok hiasan ini adalah yang sangat beracun boleh mengakibatkan kematian sekiranya anak anda mengigit daunnya. Kandungan racun yang kuat boleh membunuh kanak-kanak dalam masa kurang dari 1 minit. Bagi orang dewasa pula boleh membawa maut kurang dari 15 minit. Bayangkan betapa kuatnya racun yang terdapat pada daun pokok ini. Racun atau getahnya yang masuk ke dalam mata boleh menyebabkan buta.

Kanak-kanak yang suka mengunyah terutama yang berumur 1 tahun ke 3 tahun yang tidak tahu apa-apa mungkin terkunyah daun pokok hiasan ini yang anda letak diruang tamu atau ditempat letak kereta, membawa padah.

Kesan apabila mengigit daun beracun. Lidah akan terus membengkak dengan serta merta dan menghalangkan penafasan. Ini akan menyebabkan kematian kerana tidak dapat bernafas. Sila sampaikan kepada jiran-jiran dan saudara mara yang menanam pokok hiasan ini supaya memusnahkan pokok ini segera.

Pokok ini sering terdapat di pejabat-pejabat dan sekolah-sekolah sebagai pokok hiasan kerana senang dijaga. Ia berasal dari Kenya , Rwanda dan Uganda . Senang tumbuh di iklim negara ini. Daun yang besar dan hijau selalu diletak di kawasan taman awam. Berhati-hati ok.

Sumber : medlineplus

#copynpaste

Sharing is caring,
Sharing is loving.

Love,
enotots [dot] blogspot [dot] com
012-676 9367
(SNE Independent Distributor)

Sunday, 2 November 2014

MAKSUD TERSEMBUNYI DARIPADA TANDA-TANDA SAKIT DI BADAN

MESTI BACA TAU... SEBAGAI LANGKAH BERJAGA-JAGA


Tanda-Tanda Sakit Di Badan

Tanda-tanda sakit di badan memberi beberapa maksud tertentu. Kebanyakan orang salah faham akan perkara ini. Info di bawah ini antara info yang terbaik.

Tanda-tanda sakit yang selalu kita rasakan berhubung kait dengan fungsi badan yang lain. Bacalah untuk menilai sejauh mana kesihatan diri anda kerana informasi ini cukup bagus sebagai bahan rujukkan. Walaupun sakit hanya datang sekejap saja kerana mungkin dengan datang sekejap adalah untuk memberi clue/hint yang kita ni sebenar nya sakit.

=====================================
1. MATA (Bertindak balas dengan keadaan hati).
=====================================

a) Mata menjadi merah :
- Hati mengandungi paras toksin yang tinggi. Mata menjadi merah menandakan badan kita sedang dalam proses pembuangan toksin.

b) Mata menjadi kabur :
- Sering berlaku pada waktu pagi. Menandakan proses penyeimbangan hati sedang berlaku.

c) Keluar tahi mata :
- Fungsi hati lemah, pembuangan toksin sedang berlaku. Ini juga menunjukkan badan mengandungi asid berlebihan.

d) Keluar air mata :
- Gangguan emosi yang bersangkut dengan hati atau bebanan kerja

e) Ketegangan mata dan kelopak :
- Tekanan perasaan kerana tidak puas hati atau bebanan yang berat.

====================================================
2. HIDUNG (Hidung mempunyai hubungan rapat dengan paru-paru dan kerongkong).
====================================================

a) Selesema :
- Proses pembuangan toksin di bahagian kerongkong. Badan mengandungi asid berlebihan (biasanya suhu badan meningkat).

b) Hidung sumbat :
- Paru-paru mengandungi toksin yang berlebihan. Proses menyeimbangkan masalah alahan hidung.

c) Bersini :
- Proses membuang toksin di bahagian kerongkong.ii) Proses menyeimbangkan masalah alahan hidung.

========
3. BATUK
========

a) Batuk keluar kahak :
- Proses membuang toksin di bahagian kerongkong.

b) Batuk tanpa kahak :
- Paru-paru mengandungi toksin yang berlebihan. Biasanya kahak pekat keluar selepas beberapa hari memakan RG.

c) Batuk dan berasa gatal di kerongkong :
- Proses membuang toksin di bahagian kerongkong dan paru-paru, biasanya berlaku pada orang yang banyak merokok atau terdedah kepada udara yang tercemar.

===============
4. KERONGKONG
===============

a) Kerongkong kering :
- Proses membuang toksin sedang berlaku di seluruh badan. Ini adalah tanda bahawa badan kita memerlukan banyak air untuk membuang toksin.

b) Sakit kerongkong :
- Seperti di atas. Paras keracunan lebih serius.

============================================
5. BIBIR (Berkaitan dengan fungsi sistem penghadaman)
============================================

a) Bibir pucat
i) Sistem penghadaman yang lemah.
ii) Perut mengandungi angin.
iii) Kurang darah yang disebabkan oleh sistem penghadaman yang kurang sempurna dan mengakibatkan kekurangan zat besi. Sepatutnya diperkuatkan fungsi penghadaman dahulu dengan RG sebelum memakan zat besi.

b) Bibir kering dan pecah :
- Perut mengandungi banyak bahan toksin.

====================================================
6. MULUT DAN LIDAH : Berkaitan dengan fungsi jantung dan sistem pengedaran darah.
====================================================

a) Lidah atau gusi bengkak, sakit :
- Menunjukkan jantung mempunyai masalah, seperti lemak yang berlebihan, injap menjadi lemah, saluran koronari tersumbat dan lain-lain lagi.

b) Lidah, tisu mulut atau gusi menjadi pecah-pecah (ulser).
- Menandakan darah mengandungi asid berlebihan.

c) Mulut berbau busuk :
- Proses penyeimbangan fungsi perut untuk pembuangan toksin.

====================================
7. TELINGA: Berkaitan dengan buah pinggang.
====================================

a) Telinga terasa tersumbat :
- Buah pinggang mengandungi toksin berlebihan.

b) Telinga berdengung :
- Sedang merawat buah pinggang yang lemah.Biasanya tapak kaki terasa sakit ketika bangun pagi dan sakit itu hilang setelah berjalan-jalan.

===============
8. KULIT Berpeluh
===============

a) Peluh masin :
- Badan mengandungi lebihan asid urik.

b) Peluh berbau :
- Badan menyingkirkan toksin melalui perpeluhan.

===================================================
9. RUAM DAN BISUL :
- Badan menyingkirkan toksin yang berlemak dan toksin yang tidak larut dalam air.

===================================================
10. KULIT GATAL DENGAN RUAM : Proses menyingkirkan toksin melalui kulit akibat terlalu banyak memakan ubat yang mengandungi bahan kimia.

===================================================
11. KULIT PECAH DAN BERAIR : Proses pembuangan toksin yang larut dalam air.Sapukan serbuk Ganoderma pada kulit berkenaan.

===================================================
12. RAMBUT GUGUR : Menandakan fungsi buah pinggang yang lemah. Selepas proses gugur, rambut akan tumbuh semula dengan lebih sihat dan subur.

===============================
13. SENDI-SENDI, TANGAN DAN KAKI
a. Sakit Sendi
i) Rasa panas. Menunjukkan terdapat luka di bahagian sendi berkenaan dan tanda- tanda penyakit pirai (gout).
ii) Tidak rasa panas Tanda-tanda sakit lenguh (rheumatism).
iii) Sakit di bahagian bahu. Menandakan saluran darah telah menjadi keras dan fungsi metabolisme tidak seimbang.

b) KEBAS TANGAN : Pengaliran darah di bahagian atas badan tidak lancar.

c) KEBAS TANGAN KIRI DAN LENGAN : Tanda-tanda lemah atau sakit jantung. Jika rasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku.

d) KEBAS KAKI : Pengaliran darah di bahagian bawah badan tidak lancar.

e) SAKIT TAPAK KAKI : Menandakan buah pinggang lemah. Biasanya disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama.

f) SAKIT TUMIT KAKI : Menunjukkan kelemahan fungsi alat kelamin.

g) RASA PANAS DI TAPAK KAKI : Penyeimbangan fungsi buah pinggang akibat lemah tenaga batin.

h) GATAL DI CELAH-CELAH JARI KAKI : Menunjukkan tanda awal penyakit kaki busuk (Hong Kong Foot).

========================
14. TANDA-TANDA DALAMAN
========================

A. KEPALA. Secara amnya, segala tindak balas yang berlaku di bahagian kepala mempunyai kaitan dengan sistem pengaliran darah, jantung dan saraf otak.

B. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN DEPAN KEPALA Menandakan sakit tekanan jiwa (neurosis) akibat bebanan mental dan banyak berfikir.

C. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN BELAKANG KEPALA
a) Bahagian atas . Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi.
b) Bahagian bawah (tengkuk). Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi atau tekanan darah.

D. SAKIT KEPALA DAN RASA GAS KELUAR DARI TELINGA
a) Menandakan penyakit migrain.

E. BISUL TERJADI DI KEPALA
a) Tanda pembuangan toksin sedang berlaku. Kadang-kadang dikaitkan dengan penyakit migrain.

F. RASA PENING YANG MEMUSING
a) Tanda kurang darah atau pengaliran darah tidak lancar.

============================
15. MULUT/KERONGKONG/LIDAH
============================
a) LOYA/MUNTAH . Tanda penyakit lelah. Pembuangan bahan toksik dari bahagian perut.
b) MUNTAH DARAH
i) Darah merah : Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian kerongkong dan
ii) Darah hitam: Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian perut; misalnya penyakit ulser.

=================================
16. LIDAH RASA TEGANG DAN PENDEK
=================================
a) Tanda sakit jantung.

=============================
17. KELUAR AIR LIUR YANG PEKAT
=============================
a) Proses pembuangan toksin dari kerongkong akibat jangkitan kuman

===========
18. KENCING
===========

a) KERAP KENCING
- Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran

b) AIR KENCING BERKAPUR
- Menunjukkan penyakit batu karang dalam buah pinggang.

c) AIR KENCING BERMINYAK
- Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran berlemak.

d) AIR KENCING PEKAT BERWARNA COKLAT :
- Menandakan proses pembuangan toksin sedang berlaku.

e) AIR KENCING BERDARAH :
- Penyakit batu karang atau buah pinggang luka.

===================
19. BUANG AIR BESAR
===================

a) CIRIT-BIRIT/KERAP BUANG AIR BESAR :
- Membersihkan kotoran/keracunan dari usus besar. Cirit-birit dengan serta merta selepas memakan RG, menandakan penyakit barah di bahagian usus besar.

b) SEMBELIT: Membersihkan toksin dari usus kecil.

c) NAJIS BERDARAH
i) Darah merah : Masalah penyakit buasir atau barah di bahagian usus.
ii) Darah hitam: Masalah penyakit ulser perut.

d) NAJIS BERWARNA HITAM :
- Menunjukkan proses pembuangan toksin di bahagian usus sedang berlaku.

==========
20. BADAN
==========

a) RASA SAKIT :
- Secara amnya, segala kesakitan badan adalah disebabkan saluran darah.
i) Sakit menyucuk : Proses menyeimbangkan urat saraf.
ii) Sakit sengal: Menandakan luka di dalam badan.
iii) Sakit menyentap: Proses menyeimbangkan urat saraf yang berkaitan dengan organ-organ badan.
iv) Sakit menegang : Proses melancarkan pengaliran darah.

b) BADAN TERASA BERAT/ MALAS/ LENGUH .
- Badan mengandungi asid yang berlebihan. Proses penyeimbangan

c) BADAN TERASA PANAS . Badan mengandungi asid yang berlebihan. Ini menandakan badan memerlukan banyak air untuk menjalankan proses pembuangan toksin.

d) BADAN TERASA RINGAN : Menandakan badan segar dan proses awet muda sedang berlaku.

================================================
21. RASA TAKUT MENGEJUT : Lemah fungsi buah pinggang. Tenaga batin lemah.

22. CEPAT NAIK DARAH/MARAH : Fungsi hati lemah. Tekanan darah tinggi.

23. RASA BIMBANG DAN TAKUT : Sistem paru-paru yang lemah.

24. RASA SERONOK ATAU BIMBANG TANPA SEBAB :
a) Sistem jantung yang lemah.
b) Sistem saraf otak yang lemah.
c) Masalah pengaliran darah.

25. SUKA BERFIKIR DAN BERKHAYAL : Sistem penghadaman yang lemah.



SNE Kapsul Mengubah Statistik Kesihatan Anda


SUMBER:
Pn. Rusnani Omar Penolong Pendaftar Unit Keselamatan & kesihatan Pekerjaan Universiti Malaysia Perlis

#Sharing with Love,

enotot [dot] blogspot [dot] com
Untuk maklumat lanjut berkenaan produk SNE, SMS/Whatsapp ke 012-6769367 untuk respond pantas.

7 TABIAT SELEPAS MAKAN - PERLU DIELAKKAN !!!

7 Tabiat Yang Mengundang Bahaya...MESTI BACA

* Jangan Merokok - Satu kajian telah dijalankan oleh pakar membuktikan Merokok selepas makan bersamaan dengan merokok 10 batang rokok. (Di mana dikatakan peluang untuk mendapat penyakit kanser adalah tinggi)

* Jangan memakan buah sejurus selepas makan - Apabila anda makan buah dengan juadah makan pagi, tgh hari atau malam, pencernaan buah tersebut akan tersangkut bersama dengan makanan yang anda makan sebentar tadi di dalam perut dan tidak akan sampai ke sistem pencernaan dengan betul. Pabila tersangkut, segala nutrient yg dibawa oleh buah akan musnah begitu sahaja bersama-sama makanan yang di proses di dalam perut.
Sebaiknya, buah di makan sekurang-kurangnya 1 jam sebelum atau selepas makan. Bukan kah amalan Nabi kita bertahun lamanya telah mengamalkan makan buah sebelum nasi? Subhanallah.
Dan memakan buah sebelum sarapan adalah yang terbaik. Di mana satu kajian menunjukkan bahawa pagi merupakan waktu terbaik di mana badan dapat menggunakan segala nutrient secara maksima dari sumber buah-buahan dan dapat membekalkan tenaga yang secukupnya. Dan tahukah anda, pengambilan SNE Kapsul, Beutskin Essence adalah disyorkan pengambilannya pada waktu pagi sebelum sarapan? Dan semestinya suplement ini berasaskan buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan herba semulajadi!

* Jangan minum teh – Ini adalah kerana daun teh mengandungi asid yang tinggi. Bahan ini akan menyebabkan protein yang terkandung di dalam makanan yang kita makan menjadi tepu dan susah untuk dicerna. Sebaik-baiknya minumlah tea 1 jam selepas makan. Dan tahukah anda, Excel Tea merupakan satu-satunya teh yang tidak menggunakan daun teh. Ia terdiri daripada daun Seabuckthorn, Aloe Vera, Stigma Maydis dan hawthorn.

* Jangan longgarkan tali pinggang anda! - Ini adalah fiksyen, tapi logik 
Bila kita sudah kenyang memakan sesuatu hidangan yang sedap, dan anda terasa tersekat di bahagian perut, anda akan cuba untuk menyelesakan diri. Biasanya, melonggarkan talipinggang untuk kelesaan perut. Sebenarnya, melonggarkan tali pinggang, adalah idea yang tidak bagus. Bayangkan, sesuatu yang tersekat di perut, kemudian dilonggarkan, ia diibaratkan membuka ruang pada perut anda. Dan keinginan untuk makan semula adalah tinggi kerana anda merasakan, anda masih boleh menerima makanan. Pendek kata, melonggarkan tali pinggang penyumbang kepada makan berlebihan.

* Jangan mandi selepas makan – Mandi selepas makan akan menyebabkan pengaliran darah akan bertambah ke arah tangan, kaki dan badan. Jadi, sejumlah pengaliran darah di kawasan perut akan berkurangan. Ini akan melemahkan sistem pencernaan perut kita.

* Jangan berjalan - Ini adalah fakta dan tidak baik untuk kesihatan!
Berjalan selepas makan adalah sesuatu perkara yang tidak elok dimana ia akan membawa kepada reflux asid dan pencernaan yang tidak sempurna. TETAPI, berjalan 1 jam selepas makan adalah baik untuk diri anda. Menurut kajian saintis dari Department of Exercise Science at the University of South Carolina, berjalan selepas senaman adalah cara baik untuk membakar tenaga. Berjalan dengan 10 minit sudah mencukupi.

* Jangan tidur selepas makan – Makanan yang dimakan tidak dapat dicerna dengan baik. Di mana a dikatakan punca gastrik dan jangkitan di dalam sistem pencernaan



7 Tabiat Bahaya Selepas Makan
#Sharing with love,
enotot [dot] blogspot [dot] com
SMS/Whatsapp : 012 - 676 9367